۹/۰۲/۱۳۸۸

طلب استمداد از آیت الله العظمی وحید خراسانی

محضر گرامی مرجعیت عالیقدر تشیع
حضرت آیت الله العظمی شیخ وحید خراسانی

پس از سلام و عرض ادب
احتراما يادآور مي شويم که آیت الله سید حسین کاظمینی بروجردی، بیش از سه سال است که به طور پیوسته در زندان اوین و زندان مرکزی یزد تحت بازداشت قرار داشته و نزديك به 11 ماه از مدت مذکور را در بندهای انفرادی، تحت شکنجه بوده و اکنون از ناراحتی های قلب، چشم، دندان، تنگی نفس، پوکی استخوان، پارکینسون، کلیه، ضعف شدید و ... رنج می برد.
با توجه به اینکه هیچ امیدی برای رسیدگی عادلانه به وضعیت حاد ایشان در داخل کشور نمی رود و حتی دستگاه قضائی حکومت برغم وضعیت نگران کننده ایشان ، اجازه بستری شدن وی در بیمارستان را صادر نمی کند، لذا از شما مقام عظماي ديانت و فقاهت درخواست عاجل داریم تا از ریاست جدید قوه قضائیه، آقاي حجت الاسلام والمسلين شيخ صادق لاريجاني، که داماد شما هستند، بخواهید برای حفظ جان آن فرزند بیست و هفتم امام سجاد، یا به وضعیت حقوقی و قضایی ایشان رسیدگی مجدد شود و یا اینکه هرچه سریعتر اجازه هجرت این زندانی عقیدتی به خارج از ایران جهت پیگیری معالجات پزشکی صادر گردد.
در ادامه، چند نکته مهم را متذکر می شویم :
1. بر طبق آثار قلمی و کلامی برجای مانده از سالیان متمادی فعالیت آقای بروجردی، بین ایشان و روحانیون حکومتی در ایران، اختلافات عمیق اعتقادی وجود داشته و دارد ؛ چرا که ایشان مانند سلسله اجداد خویش، دین و مذهب را راهی برای تطهیر و پیشرفت جامعه می دانند نه ابزاری برای حکومت و بسط قدرت !
2. همانطور که استحضار دارید، پدر آقاي بروجردي که از مراجع سرشناس مخالف تشکیل حکومت دینی بودند، بعد از انقلاب 57، خانه نشین شدند و در سال 1381، به طرز مشکوکی در بیمارستان مدائن تهران از دنیا رفتند و دستگاه قضائی مانع از هرگونه تحقیق و تفحص پیرامون علل مرگ ایشان گردید و حتی مقبره آن مجتهد جامع الشرايط را در مسجد نور میدان خراسان تهران به طور کامل تخریب نمود. دیگر اینکه مادر سالخوره آقای بروجردی نیز بر اثر ضرب و شتم و استشمام گازهای میکروبی در تهاجم حکومتی نیمه مهرماه 1385، به شدت صدمه دید و چند ماه بعد از آزادی از زندان ، بعلت لطمات روحی و جسمی وارده در زندان اوین ، در بهمن ماه همان سال درگذشت که در کمال تأسف ، اینبار مدعیان دیانت و اسلامیت مانع حضور فرزند در مراسم خاکسپاری مادر شدند !
3. دادگاه ویژه روحانیت تاکنون اجازه داشتن وکیل و پزشک آزاد را به آقای بروجردی نداده است و در حالی محاکمات ایشان را پشت درهای بسته برگزار نمود که تاکنون هیچ کس اجازه دسترسی به محتویات پرونده و بررسی علل صدور احکام غیرعادلانه ای از قبیل 11 سال حبس و تبعيد و همچنین مصادره کلیه اموال و منزل مسکونی را پیدا نکرده است.
4. همانطوری که حضرتعالی مستحضر هستید ، در حالی که ایشان در بازداشت بسر می بردند و امکان هیچگونه دفاعی از خود را نداشت ، رسانه ها و جراید حکومتی در ایران ، خارج از چارچوبهای اخلاقی و حقوقی و انسانی ، در اقدامی هماهنگ به کرات اقدام به انتشار شایعات مختلف و اعترافات جعلی برای تخریب شخصيت علمی و معنوی این اندیشمند مستقل نمودند .
در پایان تاکید می کنیم با توجه به اینکه این مصلح زنداني در راه خدمت به مردم گرفتار و اعتلای دین سنتی، همه چیز خود را از دست داده ، لذا از شما تقاضا داریم برای ممانعت از تداوم ظلم جاری بر این فرزند رسول الله ، به فوریت اقدامی عملی صورت دهید.
با سپاس بی پایان
جمعی از نزدیکان آقای بروجردی و هواداران دین غیر حکومتی

رو نوشت جهت اطلاع به كليه علما و مراجع ديني غیر دولتی، به ویژه:
آیت الله العظمی سید علی سیستانی – نجف اشرف
آیت الله العظمی حسین علی منتظری - قم