۲/۱۳/۱۳۸۸

پيام آيت الله بروجردي به مناسبت سوم ماه مي ، روز جهاني آزادي مطبوعات


روز جهاني آزادي مطبوعات مبارك باد

جرايد هر كشوري سرچشمه حياتي آن مملكت است. هرگاه كه اختلالي در نظام رسانه اي ملتي پديدار شود، کشور دچار سقوطی ناخواسته می گردد. هر گونه اعمال نفوذ در خبررساني‌ها، مايه فجايع فكري جامعه مي‌شود. بدون هيچ گونه تعارفي بايد گفت كه رسانه‌هاي جمعي، حافظين حقوق ملت ها هستند و تفتيش اخبار، ضايعات اعتباري و امنيتي وسيعي را در پي خواهد داشت. سانسورهاي متداول از نواحي حكومت هاي فاشيستي، ضيق حقوق اجتماع را ایجاد می کند و ستمكاري هاي دولتي را مي‌گستراند. روزنامه‌نگار همچون نگهبان شب است كه در تاريكي ها چراغ به دست، مراقب آرامش و امنيت رعيت است و چنانچه حكومتي اين مسئوليت را از خبرنگار بگيرد، نعمت نور افشاني را از آحاد جامعه گرفته است، تا جايي كه هيچ كس در خانه‌اش راحت نباشد و احساس آسودگي خاطر نكند.

من اين روز عزيز را به تمامي آزادگان جهان تبريك مي‌گويم و از همه مصلحان عالم، اهتمام لازمه را در افشاي اسرار پنهاني ديكتاتوران مي‌جويم و محافظين دموكراسي را دعوت به تشديد توجه به اخبار پوشيده ايران مي‌نمايم و به خصوص روشنگري اوضاع و احوال زندانيان اعتقادي و سياسي را خواستارم.

اينجانب همواره مورد بمباران تبليغي، رسانه‌اي و خبري سوء و كاذب از ناحيه متجاوزان به صلح و آزادی و دموکراسی بوده‌ام و حكام مدعي جمهوريت و ديانت ايران با ساختن فيلم ها و سريال هاي نادرست و غيرواقعي و ظالمانه، سعي در مخدوش كردن چهره این پيشواي آزادي مذهبي كرده‌اند. لذا از جامعه جهاني انتظار دفاعيات صادقه و عادله در رساندن اخبار صحيح به جهان را داشته‌ام. اكنون نيز از ميان سلول مخوفم با كالبدي نحيف و بيمار، خواستار افشاي هويت ديكتاتوران مذهبي نما هستم و طنين هر چه بيشتر فريادهاي ملی، مذهبی، اعتباري و بين المللي خويشتن را خواهانم.

با سپاس

سید حسین کاظمینی بروجردی