۲/۱۸/۱۳۸۸

روحانی مخالف دین سیاسی در ایران مورد شکنجه قرار گرفت

مطلب ذیل در روز چهارشنبه مورخه 6 می 2009 در سایت خبری معروف آمریکایی نیوز مکس به قلم چهره سرشناس، روزنامه نگار و نویسنده آمریکایی جناب آقای کنت تیمرمن تحت عنوان : « روحانی مخالف دین سیاسی در ایران مورد شکنجه قرار گرفت » درج گردید که در بین سایر رسانه های اروپایی و آمریکایی بازتاب گسترده ای داشت.

نیوز مکس:
روحانی ایرانی معترض که در سال 2006 به همراه صدها تن از هوادارانش بازداشت گردید، روز سه شنبه پس از انتشار بیانیه ای مبنی بر: درخواست از سازمان ملل براي برگزاري یک رفراندوم آزاد در ايران، در زندان بشدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
روحانی زندانی سید حسین کاظمینی بروجردی می گوید: در یک همه پرسی آزاد باید به نسل قدیم و جدید اجازه داده شود تا کاملاً مستقل و مختار، حکومت خویش را انتخاب نمایند.
در سال 1997 جنبش ملی طرفدار نظارت بین المللی بر انتخابات با حمایت گسترده مردم و انتخاب روحانی سیاسی اصلاح طلب، محمد خاتمی بعنوان رئیس جمهور، پیروز شد؛ اما دو سال بعد، خاتمی خود جنبش دانشجویی را به شدت سرکوب کرد!
آقای بروجردی در نامه ای به دبیر کل سازمان ملل، بان کی مون، اظهار داشت که رژیم ایران وی را به دلیل مخالفتش با امتزاج دیانت و سیاست زندانی کرده است. او یکی از چند روحانی بلندپایه ایست که دادگاه ویژه روحانیت آنها را به دلیل مخالفت با تز مجعول ولایت مطلقه فقیه که مندرج در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است، محکوم کرده است!
تا این اواخر او میتوانست با خانواده اش تماس تلفنی کوتاهی داشته باشد. بعضی از این مکالمات بوسیله اینترنت به بخش فارسی صدای آمریکا و رادیو اسرائیل فرستاده شده است. او در تماس اخیرش از خانواده و هوادارانش خواسته است تا انتخابات ریاست جمهوری را تحریم کنند؛ چرا که همه نامزدهای موجود، منتخب دولت می باشند.
روز سه شنبه رئیس زندان یزد که بروجردی در آن نگهداری میشود، به خانواده او گفته است که او بخاطر آخرین بیانیه اش، از حق مکالمه تلفنی محروم شده و در زندان مورد ضرب و شتم قرار گرفته است. به گفته یکی از هواداران وی به نیوز مکس ،اکنون از وضعیت او هیچ اطلاعی در دست نمی باشد.
در نامه ای جداگانه که روز سه شنبه 5 می 2009 به نیوز مکس ارسال شد، در آن نامه بروجردی از شورای امنیت سازمان ملل خواسته است تا به مردم ایران برای ایجاد حکومتی دموکراتیک کمک کند و در نا آرامی های لبنان، فلسطین،عراق و افغانستان، حکومت دیکتاتوری ایران را متهم بداند.او گفته است که همه این نا آرامی ها در نتیجه فقدان همه پرسی آزاد در ایران است.